Już dawno minęły czasy, że wydawniczo lipiec i sierpień nazywamy „sezonem ogórkowym”. Tak było również w tym roku. Poprzedni miesiąc obrodził w znakomite albumy i bardzo udane akcje promocyjne. I jednym i drugim może pochwalić się zespół Muchy, który w lipcu wydał świetny album „Szaroróżowe”.
Świetne utwory, wspaniali goście, integracja z fanami, fantastyczna oprawa graficzna. Można wymieniać tak jeszcze długo. Jak mówi przewodniczący jury NAGRODY AMM, dyrektor Akademii, Przemek Kubajewski: Ogromnie się cieszę, że Muchy wygrały większością głosów, bo można powiedzieć, że prywatnie jestem ich fanem odkąd usłyszałem zespół w audycji Piotra Stelmacha w 2006 roku. Kiedy wydawało się, że teraz da się tylko kopiować zagraniczne trendy, pojawili się oni i dodali kolorytu do polskiej szuflady z napisem: rock/alternatywa. Tak było przez lata, kolejne płyty. I nagle cisza. Na szczęście powrócili w świetnej formie. Wielu twierdzi,że to ich najlepsza płyta. Wyróżnienie przyznawane jest również za marketing i promocję – kłaniamy się nisko wydawnictwu Kayax, Izie Urodzie i Muchom z Michałem Wiraszko na czele w kwestiach managementowych.
fot. Krystian Daszkowski