Nowe wywiady AMM #13 – Natalia Moskal

Natalia Moskal, wokalistka, która dała się poznać z różnych stylistycznych stron całkiem niedawno zaskoczyła tym,że jej nowe utwory wykonywane są w języku włoskim. Wszystko dlatego, że Natalia zaczęła podbijać tamtejszy rynek muzyczny. W przedświątecznej rozmowie opowiedziała nam jak do tego doszło, a także o kulisach pracy na rynku włoskim.

 

Natalia, Jak trafiłaś na włoski rynek muzyczny?

Właściwie to tam nie trafiłam, tylko zdecydowałam się tam skierować. Przeprowadziłam się dwa lata temu do Mediolanu, aby dokończyć tam ostatni rok studiów, a potem już tam zostałam. Nie chciałam jednak rezygnować z muzyki, dlatego postanowiłam spróbować swoich sił w piosenkach włoskich, na początek coverach. Soldi Mahmooda w wersji mojej i  Møji’ego z Chillwagon sprawdziło się bardzo dobrze, Włosi ciepło utwór  przyjęli, zdobył całkiem sporo wyświetleń. Później opublikowałam jeszcze jeden cover i teraz pierwszy autorski singiel.

 Niedawno wyszedł Twój singiel (Im)perfetta. Opowiedz proszę jak wyglądają jego etapy promocji we Włoszech?

Właściwie wygląda to bardzo podobnie, jak w  Polsce. Najlepiej jest wg mnie nawiązać współpracę z agencją PR, która zajmie  się promocją i ma już wyrobione kontakty. Samemu  ciężko się gdziekolwiek dobić. Próbowałam to zrobić, ale wszystkie maile pozostały bez odpowiedzi. Miałam dzięki tej współpracy kilka wywiadów dla stacji radiowych, m.in. dla Rai 1 Sport – bardzo dużej krajowej stacji.  Teledysk miał też swój premierę na Sky24.tg, -jest to kolejne ogromne i bardzo popularne medium we  Włoszech. Inaczej  to funkcjonuje z telewizjami  – we Włoszech nie ma programów  takich, jak nasze Dzień Dobry TVN, Pytanie na Śniadanie, itp. Początkujący artyści nie mają zatem możliwości zaprezentowania swojego materiału na wizji. Udaje się tylko naprawdę popularnym artystom – chodzą wtedy na wywiadu do popularnych od dekad talk show.

Jakie są trendy jeśli chodzi o tamten rynek, co jest tam teraz modne?

Trap, trap i jeszcze raz trap. Słychać go nawet w  radio,  co w Polsce nie ma miejsca. Jest to raczej u nas muzyka niezależna, której słucha się na żądanie w streamingu. A tam jadąc samochodem można usłyszeć na przykład znanego Sfera Ebbasta, który nagrał numer z Quebonafide. Jest dużo popularnej muzyki opartej na latynoskim rytmie, choć brzmi to trochę  kiczowato. Nie słychać zbyt muzy elektronicznej, czy solu/r’n’b. Popularne jest natomiast granie koncertów d DJem, podobnie  jak u nas.

Czym różni się branża włoska od tej naszej, polskiej?

Przebić się jest tak samo trudno, portale internetowe też chętniej piszą o “dużych” premierach, jak EP albo albumy długogrające. U nas sporo jest newsów dotyczących samych singli. We Włoszech niedaleka jest też droga od popularnego wokalisty / wokalistki do ikony mody – Mahmood zasiada w pierwszych rzędach na pokazach  mody i reklamuje ekskluzywne marki, np. Burberry. Jest to oczywiście zrozumiałe, Włochy to kolebka mody i wszystko idzie z nią w parze. Mimo wszystko, wydaje mi się, że branża włoska jest trochę bardziej otwarta, mam małe i krótkie jeszcze  doświadczenie, ale takie są moje odczucia.

Czy to jest tak, że całkowicie porzuciłaś Polskę, jeśli chodzi o muzykę i skupiasz się na Włoszech?

Nie, większość singli na przyszły rok przygotowałam w trzech wersjach językowych, również po polsku. Nie ukrywam jednak, że włoskie utwory zdobywają na moich kanałach większą popularność, liczbę wyświetleń  i zainteresowanie. Może dlatego, że jestem dla nich egzotyczna.

Opowiedz proszę o najbliższych planach.

11 i 12 stycznia zagram na lubelskim finale WOŚP. Bardzo się z  tego cieszę, ponieważ od bardzo dawna nie grałam na żywo,  co też mnie bardzo stresuje, bo oczywiście mogłam wyjść trochę z wprawy. Zagra ze mną Sara Jaroszyk w chórkach  i Lulu Zubczyńska, DJka. Damski skład zawsze mi się marzył i mam nadzieję, że w takiej formie będziemy mogły zagrać więcej  koncertów. Przygotowałam też sporo nowych singli w trzech lub dwóch wersjach językowych  i od nowego roku będę je regularnie publikowała. Postaram się w miarę możliwości rozwinąć skrzydła na rynku włoskim.

rozmawiał Przemek Kubajewski

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.